Jaguar XE Forum banner
61 - 80 of 126 Posts
Hallo, ik heb een XF 180 pk uit 2016 en om de 2000 mijl verschijnt de melding “incorrecte kwaliteit dieseluitlaatvloeistof gedetecteerd”, hoewel Jag de enigen zijn die ooit adblue in de auto hebben gedaan. Toen het voor het eerst gebeurde, bracht ik hem naar Jag en ze rekenden me 2 uur plus btw en het enige wat ze deden was de AdBlue-tank leegmaken en opnieuw vullen. 3000 mijl later kwam het terug. Het is een constante pijn in de kont en niemand lijkt het te kunnen oplossen. Ik heb hem naar een onafhankelijke Jag-garage gebracht, een andere onafhankelijke garage en ze krabben allemaal maar op hun hoofd, maken de tank leeg en vullen hem opnieuw, rekenen me kosten aan en 2000 mijl later komt de melding terug. Het is vreselijk en ik ben ten einde raad. Weet iemand of de countdown echt is? De mijne zegt dat ik nog 450 mijl heb voordat de motor niet meer start, is dit eigenlijk waar, want als het zo is, is het een schande. Hoe kan ik al die dingen uitzetten zodat ik de dreiging nooit meer krijg? Ik heb zoveel tijd en geld aan dit probleem verspild dat ik erover denk om de auto weg te doen en nooit meer JLR aan te raken. Iemand die een garage kent die weet wat hij doet met een Jag in Worcestershire, zou ik graag willen weten.

Ik geloof dat de countdown echt is en, hoewel het een beetje overdreven is, begrijp ik dat het een wettelijke vereiste is die door de EU is ingesteld. Dit is bedoeld om dieselautorijders te stoppen met doorrijden wanneer hun AdBlu-systeem niet werkt en dus (in de ogen van de EU) de atmosfeer te vervuilen met hun uitlaatemissies.
De melding "verkeerde kwaliteit dieseluitlaatvloeistof gedetecteerd" is misleidend - het betekent normaal gesproken dat er kristallisatie is rond de AdBlue-injector of een andere storing van het systeem en heeft niets te maken met de AdBlue-kwaliteit. Er zijn tal van threads op dit forum over dit probleem waar gemakkelijk naar gezocht kan worden. Er moet meer gebeuren dan alleen het aftappen en bijvullen van de AdBlue-tank en er lijken enkele dealers en onafhankelijke garages in het land te zijn die begrijpen wat er moet gebeuren. Ik denk dat je er een moet vinden, en misschien kan iemand op dit forum iemand aanbevelen.

Hallo, bedankt voor uw antwoorden. Ik heb bericht #1 gelezen, maar ik ben niet erg praktisch ingesteld. Ik zou het ene uiteinde van een meter niet van het andere begrijpen en wil geen doe-het-zelf reparatie uitvoeren, omdat ik daar niet competent voor ben. Ik heb gewoon een professional nodig die ervaren en betrouwbaar is om het naartoe te brengen.

Hallo allemaal;
Recentelijk een Jaguar XE 2.0D R-Sport 163 pk 2016 Reg gekocht met 98.000 mijl. Hij had volledige onderhoudsgeschiedenis bij Jaguar. Ik kreeg 3 maanden garantie op motor en versnellingsbak, dit is gekocht bij een onafhankelijke autodealer. Na ongeveer 100 mijl rijden kwam het Amber EML-lampje omhoog. Ik vulde Adblue bij (Redex) [Ik had haast en de Jaguar-dealer was gesloten]. Het kostte maar een beetje (ik gok 200 ml). Ik neem aan dat de tank vol was. Na ongeveer 50 mijl Adblue bijvullen kreeg ik de waarschuwing - "Incorrecte dieseluitlaatkwaliteit gedetecteerd", daarna veranderde het in "Geen motorherstarts in 515 mijl, Incorrecte dieseluitlaatvloeistofkwaliteit gedetecteerd".
Na meer mijlen gereden te hebben. Ik krikte de auto op en controleerde de Adblue-injector - Deze sproeide helemaal niet als de motor draaide. Er zaten zwarte afzettingen op de injector en waar deze aansluit (ik heb beide schoongemaakt), daarna startte ik de auto opnieuw, nog steeds geen sproeien van de adblue-injector. De waarschuwing veranderde in - "Geen motorherstarts in 251 mijl. Dieseluitlaatvloeistof doseringsstoring" (ik gok omdat ik de motor startte met de adblue-injector losgekoppeld) hierna nam ik de auto mee op een 25 mijl lange snelwegrit, meestal met het motortoerental op ongeveer 3000 RPM +/-.
N.B. - er waren de volgende codes voordat ik iets probeerde - P20ee, P049b

Ik heb de adblue-tank leeggepompt en opnieuw gevuld. Ik heb de adblue-injector eruit gehaald, schoongemaakt en de 2 pinnen op continuïteit gecontroleerd, hij heeft continuïteit, dus ik ben geneigd te geloven dat de adblue-injector OK is.
Ik startte de auto zonder de adblue-injector alleen om te controleren of er geen adblue uit de pijp kwam, dus omdat de connectoren in orde zijn, sproeide hij nog steeds geen adblue, ik probeerde de connector in de auto zelf te controleren (niet die in de adblue-injector), kan de multimeter probe niet plaatsen, misschien later een kabel insteken en proberen!! :D
Ik probeer erachter te komen welke opties er nog over zijn.

Ik vermoed het volgende;
-Adblue-injector is defect (onwaarschijnlijk nu na het controleren ervan)
-If Else Adblue-pomp (IDK hierover) maar hij moet ergens een pomp hebben!
-NOx-sensor defect
Na het wissen van de codes heb ik momenteel de volgende code - P049B (EGR gerelateerd)
Enige ideeën? Zeer gewaardeerd

Dit probleem met het Adblue-fout is hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt doordat de ADblue kan opraken en effectief sterker wordt in het ureum-element naarmate de waterdrager verdampt. Dit wordt dan gedetecteerd als onjuiste Adblue. Ik vul de mijne ongeveer een keer per maand bij en heb dat altijd gedaan. Ik nader nu 8 jaar eigendom zonder Adblue-fouten, omdat het nooit de tijd krijgt om zich te concentreren. Als je naar gedroogde Adblue kijkt, zie je hoe wit het residu is. Je zult ook merken hoe hard het wordt. Omdat de tank tegen de achtervleugel zit, verdampt er op warme dagen zoveel water. Onder normale omstandigheden zou dat acceptabel zijn, maar als de tank een lager niveau bereikt, zal deze zich concentreren. Dan ontstaan er problemen. Ik heb zelfs met mensen gesproken die niet eens van de Adblue-tank afwisten. Ik heb in bijna 8 jaar 2x10 liter gebruikt, waarbij ik de voorraadcontainers zorgvuldig heb opgeslagen bij redelijk constante temperaturen om niet te veel te worden verwarmd of gekoeld en altijd de fles heb geschud voor gebruik. Zoals ik al vaak heb gezegd, giet ik ongeveer 2 liter in een Redex Adblue-fles met een ventiel dat overvulling voorkomt.

Met betrekking tot uw EGR-klep denk ik dat de magische elektronische doos de fout veroorzaakt na de Adblue-fout, waarna de NOx-sensor opspeelt, uit rapporten van anderen.

Ik weet niet zeker of je de injector zou zien spuiten als deze verwijderd is, aangezien de pomp wordt bestuurd door het motormanagementsysteem, dus het kan best zijn dat er een fout wordt gedetecteerd en wordt voorkomen dat deze werkt.

Ik weet niet zeker of je de injector zou zien spuiten als deze is verwijderd, aangezien de pomp wordt bestuurd door het motormanagementsysteem, dus het kan heel goed een storing detecteren en voorkomen dat deze werkt.
Ik begrijp je punt, heb er ook over nagedacht, maar zag verschillende auto's op internet adblue spuiten als de motor stationair draait, maar geen XE. Ik raak nu zonder opties. Mijn volgende optie is om de NOx-sensor te controleren, heb een paar berichten gezien dat de XE ook een secundaire sensor heeft, dus ik weet niet zeker of er 2 NOx-sensoren zijn!

Hallo mensen;
JAGUAR XE 2.0d R-Sport 163 pk 2016 99K mijl
Fout - "Geen motorherstarts in 192 mijl. Dieseluitlaatvloeistof doseringsstoring."

Ik heb een paar foto's van mijn NOx-sensor bijgevoegd. Ik heb de Adblue-injector verwijderd en schoongemaakt (hij vertoont weerstand). Ik ga de NOx-sensorprobe schoonmaken (het punt dat op de uitlaat past). Een nieuwe sensor kost £ 587,14 en een Adblue-injector £ 197,08 van Sytner Jaguar. Ik denk dat als ik er zelf nieuwe in zet, hoe de kilometerstand countdown kan worden opgelost? "Geen motorherstarts in 192 mijl. Dieseluitlaatvloeistof doseringsstoring." Zal het zichzelf wissen nadat de sensor is vervangen? Of moet ik het naar de dealer brengen om het systeem te resetten. Ik denk erover om de batterij 30 minuten los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Laat me je gedachten weten.
Met vriendelijke groeten

Attachments

Hallo mensen;
JAGUAR XE 2.0d R-Sport 163 pk 2019 99K mijl
Fout - "Geen motorherstarts in 192 mijl. Dieseluitlaatvloeistof-doseerfout."

Ik heb een paar foto's van mijn NOx-sensor bijgevoegd. Ik heb de Adblue-injector verwijderd en schoongemaakt (hij vertoont weerstand). Ik ga de NOx-sensorprobe schoonmaken (het punt dat op de uitlaat past). Een nieuwe sensor kost £ 587,14 en een Adblue-injector £ 197,08 van Sytner Jaguar. Ik denk dat als ik er zelf nieuwe in zet, hoe de kilometerstand dan kan worden opgelost? "Geen motorherstarts in 192 mijl. Dieseluitlaatvloeistof-doseerfout." Zal het zichzelf wissen als de sensor is vervangen? Of moet ik hem naar de dealer brengen om het systeem te resetten. Ik denk erover om de accu 30 minuten los te koppelen en weer aan te sluiten. Laat me je gedachten weten.
Met vriendelijke groet
Als je een meter hebt die de fout kan wissen en dan rijdt/fouten wist zoals in bericht #1, dan zou het goed moeten komen. Nox-sensor & def-injector £ 125 per stuk hier NOX Sensor Jaguar Land Rover L405 L494 Bosch New JPLA-5J299-DF XJ XE XF F-pace | eBay ADBLUE INJECTOR UREA for JAGUAR E-PACE F-PACE XE XF XJ RANGE ROVER EVOQUE 2.0 D | eBay

Ik heb een paar foto's van mijn NOx-sensor bijgevoegd.
Op de eerste foto zie ik dat de afdekking van de verbindingskabel gescheurd of beschadigd is. Zou het kunnen dat een van de draden binnenin ook beschadigd is, waardoor de NOX-sensor niet werkt?

Dank u voor de verstrekte informatie. Ik had hier veel problemen mee toen mijn auto onder garantie stond en dacht dat het eindelijk een paar jaar geleden was opgelost toen Jaguar een grondige controle uitvoerde en de DEF-injector en katalysator verving (althans dat zeggen ze).

Het onjuiste DEF-kwaliteitsbericht verscheen vorige week opnieuw (dus na twee jaar).
Ik bracht het naar mijn lokale monteur die de DEF-injector verwijderde en de kristallen verwijderde die deze vulden.
Hij installeerde hem opnieuw en reset de foutmeldingen, maar bleef achter met het doseerfoutbericht en nog 500 kilometer te gaan voordat er geen herstarts meer waren.
Hij wist niet zeker hoe hij verder moest gaan, dus nam ik de auto mee naar huis.
Na het lezen van deze post besloot ik een goedkope OBD2-meter te kopen die ik bestelde via click and collect.
Op weg naar huis om hem op te halen, verdween de foutcode en is sindsdien verdwenen.
Ik had ongeveer 15-20 mijl gereden.
Ik heb nog niet getest of de goedkope OBD2-meter zou hebben gewerkt met het wissen van berichten.

Mijn conclusie (zonder Jaguar of andere formele informatie) is dat de DEF-injector na verloop van tijd verstopt raakt en dat het motormanagementsysteem de dosering moet verhogen om de NOX-waarden binnen de specificatie te houden.
Uiteindelijk kan er niet genoeg DEF doorheen komen en wordt de DEF-kwaliteitsfout gemeld.
De DEF-injector wordt gereinigd, waarna de dosering niet direct correct is, maar in de loop van die 15-20 mijl rijden past het managementsysteem zich aan en verdwijnt de fout.

Dus ik plaats dit alleen maar om te bevestigen dat deze fout soms relatief goedkoop te verhelpen is, zoals in de oorspronkelijke postscenario's.
Niet helemaal - De fout verschijnt op het scherm als een probleem met de VLOEISTOFKWALITEIT - Zodra de klus is voltooid, worden foutcodes gewist met een goedkope codelezer (zelfs als deze geen codes weergeeft, gebruik dan de functie voor het wissen van codes. Zodra dat is gebeurd, ziet het foutbericht er bijna identiek uit, behalve dat het woord Kwaliteit verandert in DOSERINGSSTORING. Vanaf dat moment moet de auto een paar tot 20 mijl worden gereden, en dan verdwijnt het van het scherm. Dus het klinkt alsof de monteur de codes had gewist, alleen niet het rijden had gedaan - wat jij vervolgens wel hebt gedaan.

Hallo mensen;
JAGUAR XE 2.0d R-Sport 163 pk 2016 99K mijl
Fout - "Geen motorherstarts in 192 mijl. Diesel Exhaust Fluid Dosing Malfunction."

Ik heb een paar foto's van mijn NOx-sensor bijgevoegd. Ik heb de Adblue-injector verwijderd en schoongemaakt (hij geeft weerstand aan). Ik ga de NOx-sensor probe schoonmaken (het punt dat op de uitlaat past). Een nieuwe sensor kost £ 587,14 en een Adblue-injector £ 197,08 van Sytner Jaguar. Ik denk dat als ik zelf nieuwe plaats, hoe de kilometerstand kan worden opgelost? "Geen motorherstarts in 192 mijl. Diesel Exhaust Fluid Dosing Malfunction." Zal het zichzelf wissen als de sensor is vervangen? Of moet ik het naar de dealer brengen om het systeem te resetten. Ik denk erover om de batterij 30 minuten los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Laat me je gedachten weten.
Met vriendelijke groeten
Zie dit - het zal het zeker oplossen - Gemakkelijke klus

Blijf kalm mensen.

Ik zal het kort houden (zoals ik kan), stel gerust vragen.

Allereerst, uw Jaguar of Land Rover heeft geen DEF-kwaliteitsdetector. Wat deze melding echt betekent is dat er een probleem is tussen uw DEF-tank, uitlaat en ad blue injector.

1. Potentieel probleem nr. 1.
Heb je onlangs je AdBlue-tank gevuld?
Uw tank heeft een capaciteit (XE-capaciteit is 9 liter) als u uw tank te veel vult, kunt u mogelijk deze foutmelding krijgen.
OPLOSSING. Verwijder uw achterwiel links en de wielbekleding om toegang te krijgen tot de onderkant van uw AdBlue-tank. Zoek de afvoerslang en tap wat af. Hierna heeft u een OBD II-meter nodig om de melding te resetten. Dit lost het probleem niet op, maar zou de melding moeten veranderen in "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Hierna neemt u de auto mee voor een korte rit over een landweg, laat u de motor goed warm worden en sluit u uw OBD II-meter weer aan en wist u alle berichten. Een korte rit later en een paar cycli door motor aan/uit en contact aan/uit en uw probleem zou opgelost moeten zijn. &#x1f44d-1f3fb;.

2. Potentieel probleem nr. 2
Uw AdBlue kan gewoon oud zijn, als het al een tijdje in de tank zit, kan het gewoon slecht zijn geworden. Als dit het geval is, zal ik die nare stoffen niet in uw uitlaat verbranden, wat ervoor zou zorgen dat de NOx-sensor in uw uitlaat hoge koolstofemissies detecteert en deze melding weergeeft.
OPLOSSING. Verwijder uw achterwiel links en de wielbekleding om toegang te krijgen tot de onderkant van uw AdBlue-tank. Zoek de afvoerslang en tap de AdBlue af. Giet een liter nieuwe AdBlue in de tank en tap die ook af, om hem even lekker te wassen. Hierna heeft u een OBD II-meter nodig om de melding te resetten. Dit lost het probleem niet op, maar zou de melding moeten veranderen in "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Hierna neemt u de auto mee voor een korte rit over een landweg, laat u de motor goed warm worden en sluit u uw OBD II-meter weer aan en wist u alle berichten. Een korte rit later en een paar cycli door motor aan/uit en contact aan/uit en uw probleem zou opgelost moeten zijn. &#x1f44d-1f3fb;.

3. Mogelijk probleem nr. 3.
Uw AdBlue wordt via de AdBlue-injector in uw uitlaat gespoten 😱. Heb je ooit al die witte kristallisatie rond je DEF-dop opgemerkt? Je zou dezelfde witte rotzooi over je AdBlue-injectorspuitmond kunnen hebben. Om erachter te komen heb je een krik en een 8 mm-dop nodig.
Oplossing. Krik uw auto op bij het rechtervoorwiel zo hoog als u durft. Zorg ervoor dat u daar ook een assteun onder zet, veiligheid voor alles. U zult zien dat uw AdBlue-injector met slechts één klem in jubileestijl aan de uitlaat is vastgeklemd. Verwijder de klem, de AdBlue-leiding en de elektrische klem en uw injector komt zonder problemen los. Was de spuitmond (indien nodig) met warm water. Ik heb gemerkt dat een Lucozade sportfles hier goed voor werkt. Hierna heeft u een OBD II-meter nodig om de melding te resetten. Dit lost het probleem niet op, maar zou de melding moeten veranderen in "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Hierna neemt u de auto mee voor een korte rit over een landweg, laat u de motor goed warm worden en sluit u uw OBD II-meter weer aan en wist u alle berichten. Een korte rit later en een paar cycli door motor aan/uit en contact aan/uit en uw probleem zou opgelost moeten zijn. &#x1f44d-1f3fb;.

4. Mogelijk probleem nr. 4.
NOx-sensoren. NOx-sensoren (of lambadasensoren) gaan helaas niet eeuwig mee, ze kosten ongeveer £ 100 of zo en uit onderzoek blijkt dat ze ongeveer 7 jaar of 65.000 mijl meegaan. Wat niet veel is!!! Uit onderzoek heb ik foto's gezien van hun elektrische draden die de plastic ommanteling hebben weggesleten door te trillen op uw onderbak. Als dit is gebeurd en de draden blootliggen, heeft u helaas een nieuwe nodig.
OPLOSSING. Koop een vervanging en wissel ze om zoals ze zijn. Hierna heeft u een OBD II-meter nodig om de melding te resetten. Dit lost het probleem niet op, maar zou de melding moeten veranderen in "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Hierna neemt u de auto mee voor een korte rit over een landweg, laat u de motor goed warm worden en sluit u uw OBD II-meter weer aan en wist u alle berichten. Een korte rit later en een paar cycli door motor aan/uit en contact aan/uit en uw probleem zou opgelost moeten zijn. &#x1f44d-1f3fb;.

5. Mogelijk probleem nr. 5.
EGR-klep. Als u alle tekenen van een EGR-klepfout heeft (ruwe stationairloop, witte rook achteraan, enzovoort), maak u dan geen zorgen, u heeft er nog geen nieuwe nodig. Het kan gewoon zijn vastgelopen met koolstof.
OPLOSSING. U kunt een professional betalen om een diepe koolstofreiniging op uw oprit uit te voeren, en dit zou uw auto ten goede komen. Of, als u dapper genoeg bent, kunt u uw EGR-klep verwijderen en deze een goede koolstofreiniging geven met een spuitbus. Of u kunt gewoon dezelfde spuitbus rechtstreeks in de luchtinlaat van uw motor spuiten, dit komt uiteindelijk bij uw EGR-klep en reinigt deze. Hierna heeft u een OBD II-meter nodig om de melding te resetten. Dit lost het probleem niet op, maar zou de melding moeten veranderen in "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Hierna neemt u de auto mee voor een korte rit over een landweg, laat u de motor goed warm worden en sluit u uw OBD II-meter weer aan en wist u alle berichten. Een korte rit later en een paar cycli door motor aan/uit en contact aan/uit en uw probleem zou opgelost moeten zijn. &#x1f44d-1f3fb;.

In al deze gevallen is het u waarschijnlijk opgevallen dat u een OBD II-meter nodig heeft. In sommige gevallen kunt u zelfs ontdekken dat het probleem met uw auto niet bestaat of niet meer bestaat. Maar als de ECU een luchtje van het probleem krijgt, zegt de EU-wet dat deze nieuwe Euro6 super eco-motoren voor ALTIJD milieuvriendelijk moeten blijven!!!! Dus het probleem MOET worden opgelost, of het nu een eenvoudige oplossing is of niet. Hoe dan ook, de OPLOSSING is met een goedkope OBD II-meter om de slechte melding te wissen, en neem dan de auto mee voor een "rijcyclus", dit zou het moeten doen. &#x1f44d-1f3fb;

Als u vragen heeft over een van deze processen, stuur me dan een bericht. Ik zal mijn uiterste best doen om te helpen. Mogelijk bespaart u £££££ 😘 Mike.
Zal de motor daadwerkelijk stoppen? of gaat hij in linkmodus (ik heb nog maar 100 mijl over)... Ik heb de tank leeggepompt en opnieuw gevuld met slechts 4 liter nieuwe addblue, ik heb de injector schoongemaakt en geprobeerd de fout te verwijderen met een OBD II (basic) maar kan geen code vinden? Ik heb geen opties meer, ik ben een forens, ik heb nog 100 mijl over en morgen is het een feestdag...

61 - 80 of 126 Posts