Zachowajcie spokój ludzie.
Postaram się to streścić (jak tylko potrafię), pytajcie śmiało o wszystko.
Przede wszystkim, Twój Jaguar lub Land Rover nie ma detektora jakości DEF. To, co ten komunikat naprawdę oznacza, to problem gdzieś pomiędzy Twoim zbiornikiem DEF, wydechem i wtryskiwaczem AdBlue.
1. Potencjalny problem nr 1.
Czy ostatnio napełniłeś zbiornik AdBlue?
Twój zbiornik ma pojemność (pojemność XE to 9 litrów), jeśli przepełnisz zbiornik, możesz otrzymać ten komunikat o błędzie.
NAPRAWA. Zdejmij tylne lewe koło i wykładzinę koła, aby uzyskać dostęp do dna zbiornika AdBlue. Znajdź wąż spustowy i spuść trochę. Następnie potrzebujesz miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli włączania/wyłączania silnika i włączania/wyłączania zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. 👍
2. Potencjalny problem nr 2
Twój AdBlue może być po prostu stary, jeśli był w zbiorniku przez jakiś czas, mógł się po prostu zepsuć. Jeśli tak się stanie, nie spali tych paskudnych substancji w Twoim wydechu, co spowodowałoby, że czujnik NOx w Twoim wydechu wykryje wysokie emisje węgla i wyświetli ten komunikat.
NAPRAWA. Zdejmij tylne lewe koło i wykładzinę koła, aby uzyskać dostęp do dna zbiornika AdBlue. Znajdź wąż spustowy i spuść AdBlue. Wlej litr nowego AdBlue do zbiornika i również go spuść, żeby go dobrze umyć. Następnie potrzebujesz miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli włączania/wyłączania silnika i włączania/wyłączania zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. 👍
3. Możliwy problem nr 3.
Twój AdBlue jest wtryskiwany do Twojego wydechu przez wtryskiwacz AdBlue 😱. Czy kiedykolwiek zauważyłeś całą białą krystalizację wokół korka DEF? Możesz mieć ten sam biały syf na dyszy wtryskiwacza AdBlue. Aby się tego dowiedzieć, potrzebujesz podnośnika i gniazda 8 mm.
Naprawa. Podnieś swój samochód przy prawym przednim kole tak wysoko, jak się odważysz. Pamiętaj, aby umieścić pod spodem również stojak osi, bezpieczeństwo przede wszystkim. Znajdziesz swój wtryskiwacz AdBlue przymocowany do wydechu tylko jedną opaską zaciskową. Zdejmij zacisk, przewód AdBlue i zacisk elektryczny, a Twój wtryskiwacz odejdzie bez walki. Umyj dyszę (jeśli to konieczne) ciepłą wodą. Stwierdziłem, że butelka Lucozade sport dobrze się do tego nadaje. Następnie potrzebujesz miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli włączania/wyłączania silnika i włączania/wyłączania zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. 👍
4. Możliwy problem nr 4.
Czujniki NOx. Czujniki NOx (lub czujniki lambada) niestety nie trwają wiecznie, kosztują około 100 funtów i z badań trwają około 7 lat lub 65 000 mil. Co nie jest dużo!!! Z badań widziałem zdjęcia ich przewodów elektrycznych, których plastikowa osłona została zniszczona przez wibracje na Twojej osłonie dolnej. Jeśli tak się stało i przewody są odsłonięte, niestety potrzebujesz nowego.
NAPRAWA. Kup sobie zamiennik i wymień je jak jeden do jednego. Następnie potrzebujesz miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli włączania/wyłączania silnika i włączania/wyłączania zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. 👍
5. Możliwy problem nr 5.
Zawór EGR. Jeśli masz wszystkie oznaki usterki zaworu EGR (nierówna praca na biegu jałowym, biały dym z tyłu i tak dalej), nie martw się, jeszcze nie potrzebujesz nowego. Może być po prostu zablokowany węglem.
NAPRAWA. Możesz zapłacić profesjonaliście, aby wykonał głębokie czyszczenie węgla na Twoim podjeździe, co dobrze zrobi Twojemu samochodowi. Lub, jeśli jesteś wystarczająco odważny, możesz wyjąć zawór EGR i dobrze go wyczyścić z węgla za pomocą sprayu w aerozolu. Lub możesz po prostu spryskać ten sam spray w aerozolu bezpośrednio do wlotu powietrza silnika, to w końcu dostanie się do Twojego zaworu EGR i go wyczyści. Następnie potrzebujesz miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli włączania/wyłączania silnika i włączania/wyłączania zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. 👍
W każdym z tych przypadków prawdopodobnie zauważyłeś, że potrzebujesz miernika OBD II. W niektórych przypadkach możesz nawet stwierdzić, że problem w Twoim samochodzie nie istnieje lub już nie istnieje. Ale gdy tylko ECU poczuje problem, prawo UE mówi, że te nowe silniki Euro6 super eco muszą pozostać ekologiczne, NA ZAWSZE!!!! Więc problem MUSI zostać naprawiony, niezależnie od tego, czy jest to proste rozwiązanie, czy nie. Tak czy inaczej, NAPRAWA polega na użyciu taniego miernika OBD II, aby wyczyścić zły komunikat, a następnie zabrać samochód na "cykl jazdy", to powinno zadziałać. 👍
Jeśli masz jakieś pytania dotyczące któregokolwiek z tych procesów, wyślij mi wiadomość. Dołożę wszelkich starań, aby pomóc. Potencjalnie oszczędzając £££££ 😘 Mike.
Postaram się to streścić (jak tylko potrafię), pytajcie śmiało o wszystko.
Przede wszystkim, Twój Jaguar lub Land Rover nie ma detektora jakości DEF. To, co ten komunikat naprawdę oznacza, to problem gdzieś pomiędzy Twoim zbiornikiem DEF, wydechem i wtryskiwaczem AdBlue.
1. Potencjalny problem nr 1.
Czy ostatnio napełniłeś zbiornik AdBlue?
Twój zbiornik ma pojemność (pojemność XE to 9 litrów), jeśli przepełnisz zbiornik, możesz otrzymać ten komunikat o błędzie.
NAPRAWA. Zdejmij tylne lewe koło i wykładzinę koła, aby uzyskać dostęp do dna zbiornika AdBlue. Znajdź wąż spustowy i spuść trochę. Następnie potrzebujesz miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli włączania/wyłączania silnika i włączania/wyłączania zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. 👍
2. Potencjalny problem nr 2
Twój AdBlue może być po prostu stary, jeśli był w zbiorniku przez jakiś czas, mógł się po prostu zepsuć. Jeśli tak się stanie, nie spali tych paskudnych substancji w Twoim wydechu, co spowodowałoby, że czujnik NOx w Twoim wydechu wykryje wysokie emisje węgla i wyświetli ten komunikat.
NAPRAWA. Zdejmij tylne lewe koło i wykładzinę koła, aby uzyskać dostęp do dna zbiornika AdBlue. Znajdź wąż spustowy i spuść AdBlue. Wlej litr nowego AdBlue do zbiornika i również go spuść, żeby go dobrze umyć. Następnie potrzebujesz miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli włączania/wyłączania silnika i włączania/wyłączania zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. 👍
3. Możliwy problem nr 3.
Twój AdBlue jest wtryskiwany do Twojego wydechu przez wtryskiwacz AdBlue 😱. Czy kiedykolwiek zauważyłeś całą białą krystalizację wokół korka DEF? Możesz mieć ten sam biały syf na dyszy wtryskiwacza AdBlue. Aby się tego dowiedzieć, potrzebujesz podnośnika i gniazda 8 mm.
Naprawa. Podnieś swój samochód przy prawym przednim kole tak wysoko, jak się odważysz. Pamiętaj, aby umieścić pod spodem również stojak osi, bezpieczeństwo przede wszystkim. Znajdziesz swój wtryskiwacz AdBlue przymocowany do wydechu tylko jedną opaską zaciskową. Zdejmij zacisk, przewód AdBlue i zacisk elektryczny, a Twój wtryskiwacz odejdzie bez walki. Umyj dyszę (jeśli to konieczne) ciepłą wodą. Stwierdziłem, że butelka Lucozade sport dobrze się do tego nadaje. Następnie potrzebujesz miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli włączania/wyłączania silnika i włączania/wyłączania zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. 👍
4. Możliwy problem nr 4.
Czujniki NOx. Czujniki NOx (lub czujniki lambada) niestety nie trwają wiecznie, kosztują około 100 funtów i z badań trwają około 7 lat lub 65 000 mil. Co nie jest dużo!!! Z badań widziałem zdjęcia ich przewodów elektrycznych, których plastikowa osłona została zniszczona przez wibracje na Twojej osłonie dolnej. Jeśli tak się stało i przewody są odsłonięte, niestety potrzebujesz nowego.
NAPRAWA. Kup sobie zamiennik i wymień je jak jeden do jednego. Następnie potrzebujesz miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli włączania/wyłączania silnika i włączania/wyłączania zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. 👍
5. Możliwy problem nr 5.
Zawór EGR. Jeśli masz wszystkie oznaki usterki zaworu EGR (nierówna praca na biegu jałowym, biały dym z tyłu i tak dalej), nie martw się, jeszcze nie potrzebujesz nowego. Może być po prostu zablokowany węglem.
NAPRAWA. Możesz zapłacić profesjonaliście, aby wykonał głębokie czyszczenie węgla na Twoim podjeździe, co dobrze zrobi Twojemu samochodowi. Lub, jeśli jesteś wystarczająco odważny, możesz wyjąć zawór EGR i dobrze go wyczyścić z węgla za pomocą sprayu w aerozolu. Lub możesz po prostu spryskać ten sam spray w aerozolu bezpośrednio do wlotu powietrza silnika, to w końcu dostanie się do Twojego zaworu EGR i go wyczyści. Następnie potrzebujesz miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli włączania/wyłączania silnika i włączania/wyłączania zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. 👍
W każdym z tych przypadków prawdopodobnie zauważyłeś, że potrzebujesz miernika OBD II. W niektórych przypadkach możesz nawet stwierdzić, że problem w Twoim samochodzie nie istnieje lub już nie istnieje. Ale gdy tylko ECU poczuje problem, prawo UE mówi, że te nowe silniki Euro6 super eco muszą pozostać ekologiczne, NA ZAWSZE!!!! Więc problem MUSI zostać naprawiony, niezależnie od tego, czy jest to proste rozwiązanie, czy nie. Tak czy inaczej, NAPRAWA polega na użyciu taniego miernika OBD II, aby wyczyścić zły komunikat, a następnie zabrać samochód na "cykl jazdy", to powinno zadziałać. 👍
Jeśli masz jakieś pytania dotyczące któregokolwiek z tych procesów, wyślij mi wiadomość. Dołożę wszelkich starań, aby pomóc. Potencjalnie oszczędzając £££££ 😘 Mike.