Jaguar XE Forum banner
41 - 60 of 126 Posts
Naprawione :D

Po pierwsze dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do tego wątku, bez was nie odważyłbym się tego zrobić.

1) Kupiłem czytnik OBD "Torque Pro" za 9,99 £ - Torque Pro Android OBD Bluetooth Fault Scanner/Diagnostic Code Reader : Amazon.co.uk: Automotive
2) Zainstalowałem darmową wersję "Car Scanner ELM OBD2" z Google Play. Obecnie 5 milionów pobrań
3) Wyświetliło się kilka błędów, więc je wszystkie wyczyściłem. Jak mówili inni, dostałem wtedy "Usterka dozowania płynu do silników Diesla". Po przejechaniu 15 mil to się naprawiło.


Dla informacji myślę, że aplikacja jest ważniejsza niż skaner. Początkowo używałem "Torque Lite" autorstwa Iana Hawkinsa, ponieważ ma 10 milionów pobrań i jest wspomniana na wielu stronach. U mnie nie pokazywała żadnych błędów.
Zauważ również, że po wyczyszczeniu jeździłem przez kilka dni około 5 mil za każdym razem, powiedzmy łącznie 30 mil i błąd dozowania nie zniknął. Wydaje się, że musi to być pojedyncza podróż o długości 15 mil.
Miałem mojego XE przez rok i zdarzyło się to 3 razy. Za każdym razem było to wtedy, gdy mocno padało, więc być może woda z drogi dostaje się do czujnika. Gdy pojawi się ostrzeżenie, nie wierz, że nigdy samo nie zniknie, bez względu na to, czy dodasz więcej add blue.

Powodzenia wszystkim w pozbyciu się tego irytującego problemu.
Cześć, właśnie kupiłem XE 180 R Sport i dostałem tę straszną wiadomość w drodze do domu od dealerów. Podłączyłem czytnik OBD, wyświetliłem około 5 kodów błędów, wyczyściłem je wszystkie i pojawiło się ostrzeżenie o usterce dozowania. Pomyślałem, że mam szczęście i wystarczy zrobić przejażdżkę, więc odłączyłem OBD, zamknąłem cały samochód, wszedłem do środka, a potem wróciłem, uruchomiłem samochód i zrobiłem przejażdżkę, wtedy nieprawidłowa wiadomość DEF pojawiła się ponownie po około 7 milach.
Zastanawiałem się, czy jazda musi odbyć się bezpośrednio po wyczyszczeniu kodów, aby zapłon nie został wyłączony między czyszczeniem a jazdą, jeśli to ma sens?
 
Cześć, właśnie kupiłem XE 180 R Sport i dostałem ten straszny komunikat w drodze do domu od dealerów. Podłączyłem czytnik OBD, wyświetliłem około 5 kodów błędów, wyczyściłem je wszystkie i pojawiło się ostrzeżenie o nieprawidłowym działaniu dozowania. Pomyślałem, że mam szczęście i wystarczy tylko przejechać się, więc odłączyłem OBD, zamknąłem wszystkie samochody, wszedłem do środka, a potem wróciłem, uruchomiłem samochód i przejechałem się, a następnie nieprawidłowy komunikat DEF pojawił się ponownie po około 7 milach.
Zastanawiałem się, czy jazda musi nastąpić bezpośrednio po wyczyszczeniu kodów, aby zapłon nie został wyłączony między czyszczeniem a jazdą, jeśli to ma sens?
Po pierwsze, musisz jakoś rozwiązać ten problem, jeśli przebieg spadnie do zera, to najwyraźniej samochód się nie uruchomi. Chyba że chcesz poczekać i udowodnić każdemu, kto podtrzymuje tę teorię, że jest błędna i że samochód faktycznie się uruchomi.
Po drugie, jeśli właśnie kupiłeś samochód, sugeruję, abyś zabrał go z powrotem do dealera, aby to naprawił.
Po trzecie, samo czyszczenie kodów nie rozwiązuje problemu, może to być zatkany wtryskiwacz adblue, który należy wyjąć, wyczyścić, a następnie można usunąć kody i pojeździć przez chwilę. Myślę, że samochód potrzebuje cyklu jazdy, który wynosi co najmniej 15 minut jazdy.
 
Przez 7 lat jazdy i uzupełniania zbiornika Adblue nigdy nie miałem żadnych problemów (BOOOOOOM, to wszystko zepsuje, skoro to powiedziałem).
 
Przez 7 lat jazdy i uzupełniania zbiornika Adblue nigdy nie miałem żadnych problemów (BOOOOOOM, to wszystko zepsuje, skoro to powiedziałem.)
To jest to, co powszechnie znane jest jako "pocałunek śmierci" w handlu! :oops: 😂🤣
 
To interesujące, że dzisiaj uzupełniłem moją starannie przechowywaną i otwartą dużą butelkę, aby uzupełnić moją mniejszą "butelkę narzędziową". Ma już 2 lata i zastanawiałem się nad jej wyrzuceniem. Z boku znajdowała się tabela miesięcy, przez które można ją przechowywać i w jakiej temperaturze. 36 miesięcy to najdłuższy okres w temperaturze 7°C, ale około 24 miesięcy, jeśli jest przechowywana w chłodnym miejscu w temperaturze około 15°C. Ponieważ przechowuję moją pod schodami, z dala od światła słonecznego i wysokiej temperatury, może to wyjaśniać, dlaczego nadal jest w porządku. (💀 pocałunek śmierci)
 
Mój xe z 2015 roku był 7 razy w serwisie Jaguara w ciągu ostatnich 18 miesięcy z komunikatem o błędzie jakości DEF. Komunikat pojawił się ponownie kilka dni temu, 5 miesięcy od ostatniego pobytu samochodu w serwisie i rzekomej naprawy. Muszę przyznać, że po zapłaceniu za pierwszą naprawę mój serwis pokrył koszty wszystkich prac od tego czasu do chwili obecnej, kiedy chcą teraz zażądać nieco poniżej tysiąca funtów za wymianę czujnika NOx. Moje pytanie brzmi: czy ktoś może polecić, gdzie kupić nowy czujnik, abym mógł go sam wymienić? Dzięki
 
Byłem u specjalisty na czyszczenie systemu adblu, 7 miesięcy bezproblemowo do tego samego alarmu DEF, a następnie 515 mil do braku uruchomienia silnika. Uzupełniłem i było dobrze przez 1 tys. mil, ten sam komunikat, więc ponownie uzupełniłem do pełna. Poszedłem do jlr, gdzie alarm cudownie zniknął, sprawdzono za darmo, ponieważ nie było usterki, ale ponownie pojawił się w ciągu 100 mil. Czujnik NOX wyczyszczono na koszt własny, ale ponownie pojawił się w ciągu 92 mil! Ugryzłem się w język i wymieniłem czujnik NOX, mam nadzieję, że naprawione, ale zobaczymy, ponieważ od tego czasu przejechałem tylko 50 mil. 2015 xe r sport tdi
 
Ewentualnie wyczyścić wtryskiwacz AdBlue, jeśli komunikat powróci
 
Cześć, mam Jaguara Xe. Dwa tygodnie temu miałem problem z wykryciem nieprawidłowej jakości płynu do spalin. Po wymianie nowego AdBlue w warsztacie. Potem pojawił się nowy komunikat: usterka dozowania. Następnie warsztat powiedział, że trzeba wymienić pompę DEF. Kosztowało to około 1300 Fr w Emil Frey Switzerland. Już wymieniłem ją za 1350 Fr.
Ale teraz ten komunikat o błędzie pojawia się ponownie. Wykryto nieprawidłową jakość płynu do spalin silników Diesla.
W czym teraz problem? Co mogę zrobić? Dziś muszę jechać na wakacje 7-8 godzin. Ale teraz odwołałem. Jutro znowu pójdę do warsztatu.
Czy ktoś może mi pomóc?
 
Cześć, mam Jaguara Xe. Dwa tygodnie temu miałem problem z wykryciem nieprawidłowej jakości płynu Exhaus. Po wymianie nowego adblue w warsztacie. Potem pojawił się nowy komunikat o nieprawidłowym działaniu dozowania. Potem warsztat powiedział, że trzeba wymienić pompę DEF. Kosztowało to około 1300 Fr w Emil Frey Switzerland. Już wymieniłem ją za 1350 Fr.
Ale teraz ten komunikat o błędzie pojawia się ponownie. Wykryto nieprawidłową jakość płynu do spalin silników Diesla.
Jaki jest teraz problem? Co mogę zrobić? Dziś muszę jechać na wakacje 7-8 godzin. Ale teraz odwołałem. Jutro znowu pójdę do warsztatu.

Czy ktoś może mi pomóc?
Sagekajq - to najprawdopodobniej usterka czujnika. Możesz kupić tani czytnik obdii i zresetować go samemu (szczegóły w tym wątku) lub większość warsztatów powinna być w stanie to zrobić. Spróbuj najpierw tego, zanim wykonasz jakieś kosztowne naprawy.
 
Zachowajcie spokój ludzie.

Postaram się to streścić (jak umiem), pytajcie śmiało.

Przede wszystkim, Twój Jaguar lub Land Rover nie ma detektora jakości DEF. To, co ta wiadomość naprawdę oznacza, to problem gdzieś pomiędzy Twoim zbiornikiem DEF, wydechem i wtryskiwaczem ad blue.

1. Potencjalny problem nr 1.
Czy ostatnio napełniłeś swój zbiornik AdBlue?
Twój zbiornik ma pojemność (pojemność XE to 9 litrów), jeśli przepełnisz swój zbiornik, możesz potencjalnie otrzymać ten komunikat o błędzie.
NAPRAWA. Zdejmij tylne lewe koło i wykładzinę koła, aby uzyskać dostęp do dna zbiornika AdBlue. Znajdź wąż spustowy i spuść trochę płynu. Następnie potrzebujesz miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli włączania/wyłączania silnika i włączania/wyłączania zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. &#x1f44d-1f3fb;.

2. Potencjalny problem nr 2
Twój AdBlue może być po prostu stary, jeśli był w zbiorniku przez jakiś czas, mógł się po prostu zepsuć. Jeśli tak się stanie, nie spali tych paskudnych substancji w Twoim wydechu, co spowodowałoby, że czujnik NOx w Twoim wydechu wykryje wysokie emisje węgla i wyświetli ten komunikat.
NAPRAWA. Zdejmij tylne lewe koło i wykładzinę koła, aby uzyskać dostęp do dna zbiornika AdBlue. Znajdź wąż spustowy i spuść AdBlue. Wlej litr nowego AdBlue do zbiornika i również go spuść, żeby go dobrze umyć. Następnie potrzebujesz miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli włączania/wyłączania silnika i włączania/wyłączania zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. &#x1f44d-1f3fb;.

3. Możliwy problem nr 3.
Twój AdBlue jest wtryskiwany do Twojego wydechu przez wtryskiwacz AdBlue 😱. Czy kiedykolwiek zauważyłeś całą białą krystalizację wokół korka DEF? Możesz mieć ten sam biały syf na całej dyszy wtryskiwacza AdBlue. Aby się tego dowiedzieć, potrzebujesz podnośnika i gniazda 8 mm.
Naprawa. Podnieś swój samochód przy przednim prawym kole tak wysoko, jak się odważysz. Pamiętaj, aby umieścić pod nim również stojak osi, bezpieczeństwo przede wszystkim. Znajdziesz swój wtryskiwacz AdBlue przymocowany do wydechu tylko jedną opaską zaciskową. Zdejmij zacisk, przewód AdBlue i zacisk elektryczny, a Twój wtryskiwacz odejdzie bez walki. Umyj dyszę (jeśli to konieczne) ciepłą wodą. Stwierdziłem, że butelka Lucozade sport dobrze się do tego nadaje. Następnie potrzebujesz miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli włączania/wyłączania silnika i włączania/wyłączania zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. &#x1f44d-1f3fb;.

4. Możliwy problem nr 4.
Czujniki NOx. Czujniki NOx (lub czujniki lambdy) niestety nie trwają wiecznie, kosztują około 100 funtów lub więcej i z badań trwają około 7 lat lub 65 000 mil. Co nie jest dużo!!! Z badań widziałem zdjęcia ich przewodów elektrycznych, których plastikowa osłona uległa erozji w wyniku wibracji na Twojej dolnej tacy. Jeśli tak się stało i przewody są odsłonięte, niestety potrzebujesz nowego.
NAPRAWA. Kup sobie zamiennik i wymień je jak jeden do jednego. Następnie potrzebujesz miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli włączania/wyłączania silnika i włączania/wyłączania zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. &#x1f44d-1f3fb;.

5. Możliwy problem nr 5.
Zawór EGR. Jeśli masz wszystkie oznaki usterki zaworu EGR (nierówna praca na biegu jałowym, biały dym z tyłu i tak dalej), nie martw się, jeszcze nie potrzebujesz nowego. Może być po prostu zablokowany węglem.
NAPRAWA. Możesz zapłacić profesjonaliście, aby wykonał głębokie czyszczenie węgla na Twoim napędzie, a to zrobiłoby Twojemu samochodowi dobrze. Lub, jeśli jesteś wystarczająco odważny, możesz wyjąć zawór EGR i dobrze go wyczyścić z węgla za pomocą sprayu aerozolowego. Lub możesz po prostu spryskać ten sam spray aerozolowy bezpośrednio do wlotu powietrza w silniku, to w końcu dotrze do zaworu EGR i go wyczyści. Następnie potrzebujesz miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli włączania/wyłączania silnika i włączania/wyłączania zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. &#x1f44d-1f3fb;.

We wszystkich tych przypadkach prawdopodobnie zauważyłeś, że potrzebujesz miernika OBD II. W niektórych przypadkach możesz nawet stwierdzić, że problem w Twoim samochodzie nie istnieje lub już nie istnieje. Ale gdy tylko ECU poczuje problem, prawo UE mówi, że te nowe, super ekologiczne silniki Euro6 muszą pozostać ekologiczne, NA ZAWSZE!!!! Problem MUSI więc zostać naprawiony, niezależnie od tego, czy jest to proste rozwiązanie, czy nie. Tak czy inaczej, NAPRAWA polega na użyciu taniego miernika OBD II, aby wyczyścić zły komunikat, a następnie zabrać samochód na "cykl jazdy", to powinno zadziałać. &#x1f44d-1f3fb;

Jeśli masz jakieś pytania dotyczące któregokolwiek z tych procesów, napisz do mnie wiadomość. Dołożę wszelkich starań, aby pomóc. Potencjalnie oszczędzając £££££ 😘 Mike.
Próbowałem tego wszystkiego z pomocą przyjaznego mechanika, ale nic nie działa. Czy znasz kogoś w rejonie Glasgow, kto mógłby wykonać pełną diagnostykę, nie doprowadzając mnie do bankructwa?
 
Spróbuj całkowitego opróżnienia i napełnienia zbiornika. Być może trzeba będzie również sprawdzić czujnik Nox. Powtarzam tutaj, ale uzupełniam swój co około 4 tygodnie (robię to od kiedy go mam) i jak dotąd nie ma problemów.
 
Nie wszystkie czytniki OBD odczytują wszystkie marki samochodów, a jeśli to robią, niektóre nie odczytują wszystkich kodów. To był mój dylemat, kiedy chciałem kupić jeden w zeszłym tygodniu. Widziałem jeden, który twierdzi, że jest odpowiedni dla Jaguara, Vident iAuto 702 Pro na Ebay. Sprzedawcy moim zdaniem to ten sam oddział z siedzibą w Chinach (zwroty tylko do Chin) sprzedawany z Leicester lub Dunstable za około 135 funtów. Fakt, że zwroty są tylko do Chin, całkowicie mnie zniechęcił. Machine Mart ma kilka w zawyżonych cenach, ale nie wiem, czy kasują kody błędów Jaguara.
Cześć Fighterpilot
Zgodnie z zasadami Ebay każdy przedmiot musi zostać zwrócony do lokalizacji, która jest wymieniona w opisie sprzedawcy, tj. jeśli podają lokalizację Leicester, to tam musi zostać zwrócony. W przeciwnym razie złóż skargę do Ebay i przekonasz się, że zezwolą na zwrot przedmiotu do lokalizacji w Wielkiej Brytanii. Miałem podobny problem i Ebay poinstruował sprzedawcę, aby przedmiot został zwrócony do lokalizacji w Wielkiej Brytanii wymienionej w ofercie sprzedawcy. Mam nadzieję, że to pomoże.
Pozdrawiam
foxy66
 
Więc miałem ten problem (znowu) w tym tygodniu. Poszedłem do mojego zwykłego mechanika, zrobił to samo co w zeszłym roku, wyczyścił wtryskiwacz i spróbował zresetować błąd bez powodzenia (zadziałało w zeszłym roku). Zarezerwowałem wizytę w Jaguarze na środę, ale musiałem pojechać na ślub mojego najlepszego przyjaciela w Gretna Green dzisiaj. Około 75 mil w obie strony. 30 minut po drodze do domu pojawił się duży obłok dymu z wydechu i błąd zniknął. Myślę, że krótkie podróże, które odbywałem samochodem w trybie eco, po prostu zatykają wtryskiwacz i wydech. Daj wyczyścić wtryskiwacz i pozwól samochodowi dobrze przejechać się autostradą, zanim zaczniesz wydawać pieniądze, których nie potrzebujesz.
 
Zachowajcie spokój, ludzie.

Postaram się to streścić (jak tylko potrafię), zadawajcie pytania.

Przede wszystkim, Twój Jaguar lub Land Rover nie ma detektora jakości DEF. To, co ta wiadomość naprawdę oznacza, to problem gdzieś pomiędzy Twoim zbiornikiem DEF, wydechem i wtryskiwaczem ad blue.

1. Potencjalny problem nr 1.
Czy ostatnio napełniłeś swój zbiornik AdBlue?
Twój zbiornik ma pojemność (pojemność XE to 9 litrów), jeśli przepełnisz swój zbiornik, możesz potencjalnie otrzymać ten komunikat o błędzie.
NAPRAWA. Zdejmij tylne lewe koło i wykładzinę koła, aby uzyskać dostęp do dna zbiornika AdBlue. Znajdź wąż spustowy i spuść trochę płynu. Następnie będziesz potrzebować miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli przez włączanie/wyłączanie silnika i włączanie/wyłączanie zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. &#x1f44d-1f3fb;.

2. Potencjalny problem nr 2
Twój AdBlue może być po prostu stary, jeśli był w zbiorniku przez jakiś czas, mógł się po prostu zepsuć. Jeśli tak się stanie, nie spali tych paskudztw w Twoim wydechu, co spowodowałoby, że czujnik NOx w Twoim wydechu wykryłby wysokie emisje węgla i wyświetlił ten komunikat.
NAPRAWA. Zdejmij tylne lewe koło i wykładzinę koła, aby uzyskać dostęp do dna zbiornika AdBlue. Znajdź wąż spustowy i spuść AdBlue. Wlej litr nowego AdBlue do zbiornika i również go spuść, tylko po to, aby go dobrze umyć. Następnie będziesz potrzebować miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli przez włączanie/wyłączanie silnika i włączanie/wyłączanie zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. &#x1f44d-1f3fb;.

3. Możliwy problem nr 3.
Twój AdBlue jest wtryskiwany do Twojego wydechu przez wtryskiwacz AdBlue 😱. Czy kiedykolwiek zauważyłeś całą białą krystalizację wokół korka DEF? Możesz mieć to samo białe gówno na całej dyszy wtryskiwacza AdBlue. Aby się tego dowiedzieć, potrzebujesz podnośnika i gniazda 8 mm.
Naprawa. Podnieś swój samochód na przednim prawym kole tak wysoko, jak się odważysz. Pamiętaj, aby umieścić pod nim również stojak osi, bezpieczeństwo przede wszystkim. Znajdziesz swój wtryskiwacz AdBlue przymocowany do wydechu tylko jedną opaską zaciskową w stylu jubileuszu. Zdejmij zacisk, przewód AdBlue i zacisk elektryczny, a Twój wtryskiwacz odejdzie bez walki. Umyj dyszę (jeśli jest to wymagane) ciepłą wodą. Stwierdziłem, że butelka Lucozade sport dobrze się do tego nadaje. Następnie będziesz potrzebować miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli przez włączanie/wyłączanie silnika i włączanie/wyłączanie zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. &#x1f44d-1f3fb;.

4. Możliwy problem nr 4.
Czujniki NOx. Czujniki NOx (lub czujniki lambada) niestety nie trwają wiecznie, kosztują około 100 funtów lub więcej i z badań wynika, że ​​wytrzymują około 7 lat lub 65 000 mil. Co nie jest dużo!!! Z badań widziałem zdjęcia ich przewodów elektrycznych, których plastikowa osłona została zniszczona przez wibracje na Twojej dolnej tacy. Jeśli tak się stało i przewody są odsłonięte, niestety potrzebujesz nowego.
NAPRAWA. Kup sobie zamiennik i wymień je jak dla siebie. Następnie będziesz potrzebować miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli przez włączanie/wyłączanie silnika i włączanie/wyłączanie zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. &#x1f44d-1f3fb;.

5. Możliwy problem nr 5.
Zawór EGR. Jeśli masz wszystkie oznaki usterki zaworu EGR (nierówna praca na biegu jałowym, biały dym z tyłu itp.), nie martw się, jeszcze nie potrzebujesz nowego. Może być po prostu zablokowany węglem.
NAPRAWA. Możesz zapłacić profesjonaliście, aby wykonał głębokie czyszczenie węgla na Twoim napędzie, a to zrobiłoby Twojemu samochodowi dobrze. Lub, jeśli jesteś wystarczająco odważny, możesz wyjąć zawór EGR i dobrze go wyczyścić z węgla za pomocą aerozolu. Lub możesz po prostu spryskać ten sam aerozol bezpośrednio do wlotu powietrza silnika, to w końcu dostanie się do zaworu EGR i go wyczyści. Następnie będziesz potrzebować miernika OBD II, aby zresetować komunikat. To nie rozwiąże problemu, ale powinno zmienić komunikat na "Diese Exhaust Fluid Dosing Malfunction". Następnie zabierz samochód na krótką przejażdżkę po wiejskiej drodze, rozgrzej silnik i ponownie podłącz miernik OBD II i wyczyść wszystkie komunikaty. Krótka przejażdżka później i kilka cykli przez włączanie/wyłączanie silnika i włączanie/wyłączanie zapłonu, a Twój problem powinien zostać rozwiązany. &#x1f44d-1f3fb;.

We wszystkich tych przypadkach prawdopodobnie zauważyłeś, że będziesz potrzebować miernika OBD II. W niektórych przypadkach możesz nawet stwierdzić, że problem w Twoim samochodzie nie istnieje lub już nie istnieje. Ale gdy tylko ECU poczuje problem, prawo UE mówi, że te nowe, super ekologiczne silniki Euro6 muszą pozostać ekologiczne, NA ZAWSZE!!!! Problem MUSI więc zostać rozwiązany, niezależnie od tego, czy jest to proste rozwiązanie, czy nie. Tak czy inaczej, NAPRAWA polega na użyciu taniego miernika OBD II do wyczyszczenia złego komunikatu, a następnie zabraniu samochodu na "cykl jazdy", to powinno zadziałać. &#x1f44d-1f3fb;

Jeśli masz jakieś pytania dotyczące któregokolwiek z tych procesów, napisz do mnie wiadomość. Dołożę wszelkich starań, aby pomóc. Potencjalnie oszczędzając £££££ 😘 Mike.
Mike

Mam xe r sport. Czy możesz mi powiedzieć, gdzie znajduje się zawór EGR?

Z poważaniem

Russ
 
Witajcie wszyscy;
Niedawno kupiłem Jaguara XE 2.0D R-Sport 163 KM 2016 Reg z przebiegiem 98 tys. mil. Miał pełną historię serwisową w Jaguarze. Otrzymałem 3-miesięczną gwarancję na silnik i skrzynię biegów, zostało to zakupione od niezależnego dealera samochodowego. Po przejechaniu około 100 mil zapaliła się bursztynowa kontrolka EML. Dolałem Adblue (Redex) [Spieszyłem się, a dealer Jaguara był zamknięty]. Zajęło to tylko trochę (zgaduję 200 ml). Przypuszczam, że zbiornik był pełny. Po przejechaniu około 50 mil po dolaniu Adblue otrzymałem ostrzeżenie - "Wykryto nieprawidłową jakość spalin diesla", po czym zmieniło się na "Brak ponownych rozruchów silnika za 515 mil, wykryto nieprawidłową jakość płynu do spalin diesla".
Po przejechaniu większej liczby mil. Podniosłem samochód i sprawdziłem wtryskiwacz Adblue - Nie rozpylał wcale, gdy silnik pracował. Na wtryskiwaczu i miejscu jego podłączenia (wyczyściłem oba) znajdowały się czarne osady, a następnie ponownie uruchomiłem samochód, nadal brak rozpylania z wtryskiwacza adblue. Ostrzeżenie zmieniło się na - "Brak ponownych rozruchów silnika za 251 mil. Usterka dozowania płynu do spalin diesla" (zgaduję, ponieważ uruchomiłem silnik z odłączonym wtryskiwaczem adblue), po czym zabrałem samochód na 25-milową jazdę autostradą, głównie z obrotami silnika @ około 3000 obr./min +/-
N.B. - przed podjęciem jakichkolwiek działań były następujące kody - P20ee, P049b
Co zamierzam zrobić dalej -
-Spuścić kilka litrów Adblue (może 4-5L) [mój model zbiornika Adblue ma pojemność 9 L], zdejmując lewe tylne koło + osłonę, a następnie znajdując rurę spustową (widziałem o tym film na youtube). Ponieważ mogłem przez pomyłkę przepełnić zbiornik, nie wiedząc, co napełnił poprzedni właściciel. Pamiętaj, to mój pierwszy Jaguar i na razie to udręka.

Podejrzewam następujące rzeczy;
-Wtryskiwacz Adblue jest uszkodzony
-Jeśli Else pompa Adblue (IDK o tym), ale musi mieć gdzieś pompę!
-Czujnik NOx uszkodzony
Po wyczyszczeniu kodów mam obecnie następujący kod - P049B (dotyczący EGR)
Jakieś pomysły? bardzo doceniam
 
Myślę, że przepełnienie zbiornika może uniemożliwić działanie wtryskiwacza, więc opróżnij zbiornik, sprawdź wtryskiwacz i jego otwór pod kątem kryształów, wyczyść kody i przejedź 20 mil z prędkością.
 
41 - 60 of 126 Posts