Cześć,
Przeglądam forum od kilku lat. Posiadam XF (x260) 2.0L diesel (180 KM) z 2015 roku. To forum było bardzo pomocne, ponieważ XE i XF mają ze sobą wiele wspólnego. Wczoraj, po godzinnej jeździe, na desce rozdzielczej pojawiło się ostrzeżenie "krytycznie niski poziom oleju". Pojawiło się to tylko wtedy, gdy uruchomiłem ponownie silnik po jeździe. Natychmiast sprawdziłem olej i jest na maksymalnym poziomie. Pozwoliłem silnikowi ostygnąć przez godzinę i ponownie sprawdziłem olej, pokazywał maksymalny poziom. Uruchomiłem silnik i nie było żadnego komunikatu, więc pomyślałem, że to tylko usterka. Pojechałem na krótką przejażdżkę i po powrocie wyłączyłem silnik i zostawiłem go na kilka minut. Następnie uruchomiłem silnik ponownie i ponownie pojawił się komunikat "krytycznie niski poziom oleju", ale po dodaniu gazu komunikat zniknął. Dziś rano, przy zimnym starcie, nie było żadnego komunikatu i pojechałem do pracy. Kiedy dotarłem do pracy, wyłączyłem i włączyłem silnik, a komunikat powrócił.
Czy ktoś jeszcze tego doświadczył? Naprawdę mnie to denerwuje, ponieważ pojawia się tylko wtedy, gdy silnik jest ciepły, a olej jest na maksymalnym poziomie na bagnecie.
Przeglądam forum od kilku lat. Posiadam XF (x260) 2.0L diesel (180 KM) z 2015 roku. To forum było bardzo pomocne, ponieważ XE i XF mają ze sobą wiele wspólnego. Wczoraj, po godzinnej jeździe, na desce rozdzielczej pojawiło się ostrzeżenie "krytycznie niski poziom oleju". Pojawiło się to tylko wtedy, gdy uruchomiłem ponownie silnik po jeździe. Natychmiast sprawdziłem olej i jest na maksymalnym poziomie. Pozwoliłem silnikowi ostygnąć przez godzinę i ponownie sprawdziłem olej, pokazywał maksymalny poziom. Uruchomiłem silnik i nie było żadnego komunikatu, więc pomyślałem, że to tylko usterka. Pojechałem na krótką przejażdżkę i po powrocie wyłączyłem silnik i zostawiłem go na kilka minut. Następnie uruchomiłem silnik ponownie i ponownie pojawił się komunikat "krytycznie niski poziom oleju", ale po dodaniu gazu komunikat zniknął. Dziś rano, przy zimnym starcie, nie było żadnego komunikatu i pojechałem do pracy. Kiedy dotarłem do pracy, wyłączyłem i włączyłem silnik, a komunikat powrócił.
Czy ktoś jeszcze tego doświadczył? Naprawdę mnie to denerwuje, ponieważ pojawia się tylko wtedy, gdy silnik jest ciepły, a olej jest na maksymalnym poziomie na bagnecie.