Jaguar XE Forum banner
Status
Not open for further replies.

Poziom oleju krytycznie niski

3 reading
57K views 38 replies 17 participants last post by  PhilB  
#1 ·
Cześć,

Przeglądam forum od kilku lat. Posiadam XF (x260) 2.0L diesel (180 KM) z 2015 roku. To forum było bardzo pomocne, ponieważ XE i XF mają ze sobą wiele wspólnego. Wczoraj, po godzinnej jeździe, na desce rozdzielczej pojawiło się ostrzeżenie "krytycznie niski poziom oleju". Pojawiło się to tylko wtedy, gdy uruchomiłem ponownie silnik po jeździe. Natychmiast sprawdziłem olej i jest na maksymalnym poziomie. Pozwoliłem silnikowi ostygnąć przez godzinę i ponownie sprawdziłem olej, pokazywał maksymalny poziom. Uruchomiłem silnik i nie było żadnego komunikatu, więc pomyślałem, że to tylko usterka. Pojechałem na krótką przejażdżkę i po powrocie wyłączyłem silnik i zostawiłem go na kilka minut. Następnie uruchomiłem silnik ponownie i ponownie pojawił się komunikat "krytycznie niski poziom oleju", ale po dodaniu gazu komunikat zniknął. Dziś rano, przy zimnym starcie, nie było żadnego komunikatu i pojechałem do pracy. Kiedy dotarłem do pracy, wyłączyłem i włączyłem silnik, a komunikat powrócił.

Czy ktoś jeszcze tego doświadczył? Naprawdę mnie to denerwuje, ponieważ pojawia się tylko wtedy, gdy silnik jest ciepły, a olej jest na maksymalnym poziomie na bagnecie.
 
#2 ·
ere0839 said:
Cześć,

Przeglądam forum od kilku lat, jestem właścicielem XF (x260) 2.0L diesel (180ps) z 65 roku. To forum było bardzo pomocne, ponieważ XE i XF mają ze sobą wiele wspólnego. Wczoraj po godzinnej jeździe na desce rozdzielczej pojawiło się ostrzeżenie "krytycznie niski poziom oleju". Pojawiło się to tylko wtedy, gdy uruchomiłem ponownie silnik po jeździe. Natychmiast sprawdziłem olej i jest na maksymalnym poziomie. Pozwoliłem silnikowi ostygnąć przez godzinę i ponownie sprawdziłem olej, pokazywał maksymalny poziom. Uruchomiłem silnik i nie było żadnego komunikatu, więc pomyślałem, że to tylko usterka. Pojechałem na krótką przejażdżkę i po powrocie wyłączyłem silnik i zostawiłem go na kilka minut. Następnie uruchomiłem ponownie silnik i ponownie pojawił się komunikat "krytycznie niski poziom oleju", ale po dodaniu gazu komunikat zniknął. Zatem dziś rano, przy zimnym starcie, nie było żadnego komunikatu i pojechałem do pracy. Kiedy dotarłem do pracy, wyłączyłem i włączyłem silnik, a komunikat powrócił.

Czy ktoś jeszcze tego doświadczył, naprawdę mnie to wkurza, ponieważ pojawia się tylko wtedy, gdy silnik jest ciepły, a olej jest na maksimum na bagnecie
Nie jestem mechanikiem i nie wiem zbyt wiele o xf, ale moim pierwszym przypuszczeniem będzie czujnik poziomu oleju. Prawdopodobnie skan ujawni kod błędu. Myślałem, że XF nie ma bagnetu, ale poziom oleju jest sprawdzany elektronicznie.
 
#3 ·
Mam silnik 2.0L Ingenium Diesel, więc ma bagnet do sprawdzania poziomu oleju. Zrobiłem skan OBD, nie było żadnych kodów. Nie jestem pewien, czy silnik Ingenium ma czujnik poziomu oleju, nie ma go na schemacie silnika.
 
#4 ·
Uważam jednak, że jeśli XE jest w stanie wygenerować komunikat "krytycznie niski poziom oleju", to musi mieć czujnik poziomu oleju. Bądź wdzięczny, że nadal ma bagnet, dzięki czemu możesz sprawdzić i zweryfikować, że ten komunikat jest błędny. Bez bagnetu musiałbyś odholować samochód do dealera Jaguara, aby uniknąć możliwości uruchomienia silnika bez oleju (lub bycia oskarżonym o to przez dealera)!
 
Save
#6 ·
Dziękuję, myślę, że podniosę samochód na lewarku i zajrzę na miskę olejową, żeby sprawdzić, czy widzę czujnik poziomu oleju. rimmerbros.com wymienia tę część jako pasującą tylko do benzynowych wariantów XE i XF
 
#7 ·
Zdecydowanie ma czujnik na dnie miski olejowej. Sprawdź połączenie, ponieważ znajduje się w pobliżu korka spustowego miski olejowej i łatwo mogło zostać naruszone.
 
#8 ·
Najwyraźniej te czujniki poziomu oleju są bardzo czułe i muszą znajdować się na prawie idealnie płaskiej powierzchni, aby poprawnie odczytywać. Czy samochód w ogóle stał na pochyłości?
 
Save
#9 ·
Samochód był zaparkowany na czymś, co moim zdaniem wygląda na równy teren. To, co jest tak irytujące, to fakt, że komunikat nie pojawia się przy zimnym starcie, a kiedy pojawia się przy ciepłym starcie (co ma miejsce przy każdym ciepłym starcie, jak sprawdziłem dziś wieczorem), znika natychmiast po dotknięciu pedału przyspieszenia. :?
 
#10 ·
Jestem teraz pewien, że z tego, co mówisz, to czujnik miski olejowej. Największym zadaniem jest zdjęcie osłony pod komorą silnika samochodu. Naprawdę potrzebny jest podnośnik, aby to łatwo zrobić. Spuść olej i wymień filtr. Nowa część to 2 śruby i złącze wtykowe.
 
#13 ·
Numer części OE JLR to AJ812432.
 
owns 2020 Jaguar XE S
Save
#15 ·
Czy możesz zaktualizować ten post z wynikiem po posortowaniu? Jakiej części użyłeś, gdzie znajduje się czujnik i czy wymiana rozwiązała problem? Będzie to przydatne, aby wiedzieć na wypadek, gdyby ten problem wystąpił u mnie lub innych użytkowników. Dziękuję.
 
#17 ·
Fighterpilot said:
To jest ta część, a lokalizacja znajduje się w misce olejowej w pobliżu korka spustowego. (Pozycja 3)
_img.jpg
Myślałem, że to ostrzeżenie o niskim poziomie oleju silnikowego, a nie automatycznej skrzyni biegów?

Pozdrawiam John
 
Save
#19 ·
Milfordman said:
Fighterpilot said:
To jest ta część, a jej lokalizacja znajduje się w misce olejowej w pobliżu korka spustowego. (Pozycja 3)
_img.jpg
Myślałem, że to ostrzeżenie o niskim poziomie oleju silnikowego, a nie automatycznej skrzyni biegów?

Pozdrawiam John
To jest silnik!!
 
Save
#21 ·
Cześć
Mam ten sam problem co Ty, że ostrzeżenie o krytycznie niskim poziomie oleju pojawia się zaraz po uruchomieniu po podróży. Czy znalazłeś rozwiązanie swojego problemu?

Pozdrawiam,
Conor
 
#22 ·
Muszę to jeszcze rozwiązać. Kupiłem "Czujnik ciśnienia i temperatury oleju - JDE40662 - Oryginalny" od rimmerbros.com. Zamontuję go w ciągu najbliższych kilku dni, aby sprawdzić, czy rozwiąże to problem. Znajduje się tuż pod obudową filtra oleju. Ponieważ błąd pojawia się tylko wtedy, gdy silnik osiągnie temperaturę i zostanie ponownie uruchomiony, przypuszczam, że olej się rozrzedza i czujnik może odczytywać nieprawidłowo. Błąd znika po podniesieniu obrotów o 50 obr./min powyżej biegu jałowego.
 
#23 ·
Bardzo zainteresowany Twoim problemem ere0839 - mam coś, co brzmi dokładnie jak ten sam błąd w moim RR Evoque z silnikiem Diesla 2.0L Ingenium - ostrzeżenie "krytycznie niski poziom oleju silnikowego" przy ponownym uruchomieniu na gorąco, pomimo dużej ilości oleju w misce olejowej; komunikat o błędzie znika po zwiększeniu obrotów, brak innych objawów. Dealer nie był w stanie zdiagnozować problemu - wygląda na to, że przyczyną może być czujnik ciśnienia i temperatury oleju, więc będę chciał wiedzieć, czy wymiana go rozwiąże. Prosimy o informowanie nas na bieżąco!
 
#24 · (Edited)
Cieszę się, że mogę przekazać wszystkim aktualizację i poinformować, że problem został rozwiązany. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju, ale to nie pomogło, rozwiązaniem była wymiana "elektrozaworu chłodzenia olejem tłoka". Samochód wyświetlał błąd P25A9-00 po wymianie czujnika ciśnienia oleju. Wymiana "elektrozaworu chłodzenia olejem tłoka" była dużą pracą, ponieważ znajduje się on z boku bloku silnika i za obudową termostatu.

Dołączyłem kilka zdjęć poniżej z pracy i części
Image

Image
Image


Część znajdowała się w otworze z pozostałościami oleju wokół niego (środek zdjęcia).
 
#25 ·
Śmieszne, że zaktualizowałeś to dzisiaj, otrzymałem to dzisiaj wieczorem, zdarzyło się to dwa razy, raz przy starcie/zatrzymaniu w ruchu ulicznym, a następnie raz po wejściu do sklepu. Postaram się to naprawić. Dzięki za zdjęcia!
 
#26 ·
Mam ten sam problem z moim 2.0d XE z 2016 roku od wczoraj. Krytyczny poziom oleju podczas rozruchu na gorąco, błąd znika krótko po uruchomieniu. Bagnet pokazuje, że jest dużo oleju, więc kazałem odczytać samochód:
DTC P25A9 również. Samochód zostanie sprawdzony przez autoryzowanego dealera jutro, ponieważ powiedziano mi, żebym już nie jeździł. Mam nadzieję, że problem zniknie po wymianie elektrozaworu.
 
#27 ·
Mam ten sam problem z moim 2.0d XE z 2016 roku od wczoraj. Poziom oleju krytyczny podczas uruchamiania na gorąco, błąd znika krótko po uruchomieniu. Miarka pokazuje, że jest dużo oleju, więc kazałem odczytać samochód:
DTC P25A9 również. Samochód zostanie sprawdzony przez autoryzowanego dealera jutro, ponieważ powiedziano mi, żebym już nie jeździł. Mam nadzieję, że problem zniknie po wymianie elektrozaworu.
Czy udało Ci się rozwiązać problem po wymianie elektrozaworu? Ostatnio mam ten sam problem.
 
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.